Internetowe odkrycia i znaleziska - Andrzej Tucholski (Przekonajmy się).


    Choć moja podcastowa apka wydaję się pękać w szwach, to jednak zawsze uda mi się wyskubać jeszcze odrobine miejsca na ciekawego twórcę oraz jego wartościowy przekaz. Tak właśnie jest w przypadku Andrzeja Tucholskiego i jego autorskiego podcastu „Przekonajmy się”.

Andrzej jest człowiekiem wielu „fachów”, lecz większość gałęzi jego działalności opierają się na jednym pniu, który jest głęboko zakorzenionym w psychologiczno-filozoficznym podłożu. Temat ludzkiej psychologii to prawdziwy „kosmos”, który wraz z umysłową ewolucją (lub regresem) ulega ciągłym reformom. Dzięki „Przekonajmy się” jesteśmy w stanie spojrzeć z nieco innej perspektywy na nas samych i otaczająca nas „człekokształtną rzeczywistość”. Andrzej w sposób lekki i przystępny otwiera kolejne klapki naszego postrzegania, sprawiając, iż po prostu rozumiemy więcej. Zagadnienia i problemy wrzucane na podcastowy tapet, umiejętnie rozprawiają się z wieloma myślowymi schematami, o których mogliśmy nawet nie mieć pojęcia a które skutecznie utrudniały nam codzienne funkcjonowanie powodując „mentalne zatwardzenia”.

Na koniec tego wpisu nie pozostaje mi nic innego jak jeszcze raz gorąco polecić podcast Andrzeja. Ja sam jestem gdzieś w połowie odsłuchu „Przekonajmy się”, ale już zdążyłem sobie zdać sprawę, iż do niektórych odcinków warto będzie kiedyś wrócić zarówno dla zdrowia własnego „rondla”, jak i dla lepszego zrozumienia postępowań innych ludzi, kreujących naszą codzienną rzeczywistość.

- Andrzej Tucholski -

"Filozofia ma to do siebie, że nie daje rozwiązań tylko pomaga zadawać mądrzejsze pytania i cały mój podcast temu służy. Temy żeby Wam pokazać jak duża jest wartość zadawania fajnych pytań i jaka duża jest wartość popychania swoich schematów. Popychania siebie i sprawdzania gdzie się wyląduje w takich testach, małych bezpiecznych testach w  ciszy własnego serca i duszy."

Komentarze